מיתוג עסקי

מיתוג עסקי

מיתוג עסקי BRANDMASTER, עמרי קלינברגר

מהו מיתוג עסקי או מיתוג חברה ?

נחשוב על עצמנו, בתור הלקוח - כשאנו מחליטים לרכוש מוצר או שירות, אם זו מכונית, מנוי לחדר כושר או יוגורט, לא ניקח את כל המתחרים לבדיקת מעבדה השוואתית.

 

במציאות, בחירתנו מושפעת מאוד מן ההבטחה המייצגת את המוצר או השירות. הבטחה שכבר קיימת בתודעתנו או נבנית במהלך הקנייה, אפילו תוך מספר שניות.

 

דוגמאות להבטחה:
"סווטש" = שעון במגוון עיצובים קלילים, במחיר יומיומי
"רולקס" = שעון שהוא סמל סטאטוס, במחיר שערורייתי

 

הבטחה זו היא המותג.
והיא צריכה להתבטא בכל ביטויי המותג (הויזואליים והטקסטואליים):
שם המותג, הלוגו, אתר האינטרנט, הפרסום, עיצוב המוצר ואריזתו, עיצוב הקטלוג וכו'...

 

אולם על מנת שהלקוח יבחין בכלל במוצר או השירות שלך ואח"כ יעדיף אותו על פני המתחרים, יש לבנות את ההבטחה הזו בצורה מדויקת ועוצמתית. זהו מיתוג עסקי או מיתוג חברה.

 

כאשר מוצר או שירות אינם ממותגים - אינם מבטיחים משהו ברור וייחודי ללקוח, הם נותרים בגדר "סחורה" - כלומר נמדדים עפ"י מחירם בלבד ולכן פגיעים מאוד לתחרות.

 

מה גודל ההשקעה התקציבית בתהליך מיתוג ?
ככל שהמותג בנוי טוב יותר, כך יהיה קל וזול יותר לחדור לתודעת הלקוחות.

ברוב השווקים בישראל, ניתן להגיע לתוצאות מעולות, גם בתקציב מוגבל.

 

פירוט והעמקה במאמר מובהקות המותג.